Adelheid Hu, Michael Byram
Interkulturelle Kompetenz und fremdsprachliches Lernen. Modelle, Empirie, Evaluation
Intercultural competence and foreign language learning: models, empiricism, assessment
ab
49,00 €
inkl. MwSt.
.
Interkulturelle Kompetenz gilt in Zeiten der Globalisierung und Migration als eine der wichtigsten Schlüsselkompetenzen für viele Berufszweige und ist ein vorrangiges Ziel im schulischen und universitären Bildungssektor. Insbesondere
für die fremdsprachliche Bildung wird die systematische Förderung interkultureller Kompetenz immer wieder eingefordert.
Der vorliegende grenzüberschreitend ausgerichtete Band setzt den Akzent auf die empirische Erforschung interkultureller Lern- und Entwicklungsprozesse und auf
die Frage der Evaluation, und zwar vor allem im Kontext von fremdsprachlichem Lernen.
In the current age of globalisation and migration, intercultural competence is one of the most important key competences in many professions and has become a priority aim in school and university education. The demand for a systematic development of intercultural competence is a constant concern in foreign language education in particular.
This international volume emphasises the empirical investigation of processes of intercultural learning and development and the issue of assessment with particular
reference to the context of foreign language learning.
für die fremdsprachliche Bildung wird die systematische Förderung interkultureller Kompetenz immer wieder eingefordert.
Der vorliegende grenzüberschreitend ausgerichtete Band setzt den Akzent auf die empirische Erforschung interkultureller Lern- und Entwicklungsprozesse und auf
die Frage der Evaluation, und zwar vor allem im Kontext von fremdsprachlichem Lernen.
In the current age of globalisation and migration, intercultural competence is one of the most important key competences in many professions and has become a priority aim in school and university education. The demand for a systematic development of intercultural competence is a constant concern in foreign language education in particular.
This international volume emphasises the empirical investigation of processes of intercultural learning and development and the issue of assessment with particular
reference to the context of foreign language learning.
ISBN | 978-3-8233-6448-1 |
---|---|
EAN | 9783823364481 |
Bibliographie | 1. Auflage |
Seiten | 320 |
Format | kartoniert |
Ausgabename | 16448 |
Auflagenname | -11 |
Herausgeber:in | Adelheid Hu, Michael Byram |
Erscheinungsdatum | 20.05.2009 |
Lieferzeit | 2-4 Tage |