Xavier van Leeuwe, Matt Lindsay, Matthijs van de Peppel

Relationship Economy - Erfolg durch werthaltige Kundenbeziehungen

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Es ist ein Traum jedes Unternehmers: Man lässt Daten für sich arbeiten und erhöht damit kontinuierlich den Wert der Kundenbeziehungen. Was wie eine Utopie klingt, zeigen die Autoren dieses Buches in Umsetzungsreife.

Dieser Band, deutsche Übersetzung von Ingrid Ostermann, ist bereits in den Niederlanden und den USA erschienen und hat dort eine große Resonanz hervorgerufen. Die Autoren zeigen darin, wie man mit qualitativen Datenanalysen das Erfolgspotenzial der eigenen Kunden deutlich steigern kann. Es beschreibt die Werkzeuge für eine Verbesserung der Datenintelligenz. Damit hat das Buch auch eine sehr wichtige strategische Bedeutung für die allermeisten Unternehmen in Deutschland.
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Es ist ein Traum jedes Unternehmers: Man lässt Daten für sich arbeiten und erhöht damit kontinuierlich den Wert der Kundenbeziehungen. Was wie eine Utopie klingt, zeigen die Autoren dieses Buches in Umsetzungsreife.

Dieser Band, deutsche Übersetzung von Ingrid Ostermann, ist bereits in den Niederlanden und den USA erschienen und hat dort eine große Resonanz hervorgerufen. Die Autoren zeigen darin, wie man mit qualitativen Datenanalysen das Erfolgspotenzial der eigenen Kunden deutlich steigern kann. Es beschreibt die Werkzeuge für eine Verbesserung der Datenintelligenz. Damit hat das Buch auch eine sehr wichtige strategische Bedeutung für die allermeisten Unternehmen in Deutschland.

Autor:inneninformation:
Xavier de Leeuwe ist erfolgreicher Fachbuchautor und Marketing-Experte in der Nachrichtenindustrie.

Xavier van Leeuwe has over ten years of experience as a marketing executive at news groups NRC, Telegraaf Media Groep, and de Persgroep. At the Amsterdam-based news organisation NRC, Xavier lead the transformation of his team by building a customer-centric and data-rich culture at a news organisation with 189 years of heritage. Prior to being a media executive, he worked for several years as a financial and political journalist in the Netherlands. Xavier started his career as a researcher for the United Nations in Geneva. He has been a speaker at several conferences in Europe, the United States and South America. Xavier is an active marketing tech blogger for INMA.org and publishes a weekly free newsletter you can subscribe to at Changemediaforgood.com. Xavier holds a cum laude master’s in Business Administration and a degree in journalism from Erasmus University Rotterdam. Matt Lindsay ist Präsident bei Mather Economics in Atlanta, USA.

Matt Lindsay is president of the Atlanta-based Mather Economics, one of the fastest-growing private companies in the United States. Matt has over twenty years of experience helping businesses improve performance through pricing strategies and predictive models for clients including the Intercontinental Exchange, Gannett, The Home Depot, NRG Energy, IHG, McClatchy, the Everglades Foundation, Dow Jones, and The New York Times. Matt began his consulting career with Arthur Andersen and has also worked with the Corporate Economics Group. Matt is a sought-after expert and frequently speaks at media industry events including the News Media Alliance’s MediaXchange, the INMA World Congress, and the WAN-IFRA World Newspaper Conference. Matt holds a doctorate in Economics from the University of Georgia, a master’s in Applied Economics from Clemson University, and an undergraduate degree in Economics from the University of Georgia. Matthijs van de Peppel ist Marketing-Experte in der Nachrichten-Industrie.

Matthijs van de Peppel has been working in the newspaper industry for over ten years. Starting his career as a circulation marketer, he quickly developed as a online shop manager, online marketer, and project manager. Now manager of the data intelligence and customer relationship management team at NRC Media, a quality Dutch news organisation, Matthijs is responsible for bringing data insights into decision making and amplifying the voice of the customer. Matthijs holds a bachelor’s degree in Dutch Language and Culture and a master’s in Organisational Science from the University of Utrecht, he attends a postgraduate curriculum for Business Analyst and Data Scientist at the Vrije Universiteit Amsterdam.
Mehr Informationen
Ausgabenart eBook (ePDF + ePub)
ISBN 978-3-7398-0406-4
EAN 9783739804064
Bibliographie 1. Auflage
Seiten 200
Format eBook PDF
Ausgabename 52844-2
Autor:in Xavier van Leeuwe, Matt Lindsay, Matthijs van de Peppel
Erscheinungsdatum 10.09.2018