Bernd Klewitz, Inez De Florio-Hansen
Scaffolding im Fremdsprachenunterricht
Autor:inneninformation:
Bernd P. Klewitz studied in Marburg and trained as a grammar school teacher in Steinatal. He gained his PhD in Oral History and was a lecturer in Sheffield Polytechnic. After working in the German school system as Studienrat and teacher trainer, he was appointed language advisor to the Victorian Ministry of Education and later employed by the Goethe Institute Chicago. Returning to Marburg he continued teaching in a comprehensive school and worked for the Hessian Ministry of Education in different capacities. Presently he is a senior teacher (Oberstudienrat) at Alfred-Wegener-Schule (Kirchhain) and advises school administrations in task-based teaching. He has written various school books and presently specialises in research on language skills like mediation and intercultural activities. He published a teaching unit on "Green Grass, Running Water" (Thomas King) at Stark Verlag.
Dr. Bernd Klewitz, Oberstudienrat i.R. und Berater für Schulentwicklung, lehrt Fremdsprachendidaktik an den Universitäten von Jena und Göttingen mit den Schwerpunkten Scaffolding und CLIL.
ISBN | 978-3-8233-8009-2 |
---|---|
EAN | 9783823380092 |
Bibliographie | 1. Auflage |
Seiten | 252 |
Format | kartoniert |
Ausgabename | 18009 |
Auflagenname | -11 |
Herausgeber:in | Inez De Florio-Hansen |
Autor:in | Bernd Klewitz |
Erscheinungsdatum | 16.01.2017 |
Lieferzeit | 2-4 Tage |
„Ein wichtiges Buch für den Englischunterricht auf aktuellem didaktischen und thematischen Stand!“
Der fremdsprachliche Unterricht Englisch Jahrgang 51, Heft 148 (2017) / 17.01.17
„"Inhalte und Aufarbeitung, auch unter Einsatz moderner Medien, überzeugen trotz des sehr ausdifferenzierten scaffolding-Begriffs und können, vor allem auch mit der konsequenten Einarbeitung von scaffolding-Elementen und vielfältigen Beispielen, richtungsweisend für andere Fremdsprachen sein."“
PRAXIS Fremdsprachenunterricht Basisheft 5 (2017) / 09.10.17
„Der vorliegende Band ist eine wertvolle und umfangreiche Unterrichtsvorlage für alle Lehrenden im Bereich Englisch, da hier eine der innovativsten und anspruchsvollsten Unterrichtsmethoden thematisiert und nutzerfreundlich aufbereitet wird – zur sofortigen Anwendung.“
www.news4teachers.de 19.06.2017 / 09.05.17