Prof. Dr. Engelbert Thaler, Engelbert Thaler

Short Films in Language Teaching

ab 31,20 € inkl. MwSt.
The second volume in the new academic series SELT (Studies in English Language Teaching) is also divided into three parts: A. Theory – B. Methodology – C. CIassroom. Part A highlights the topic from the perspectives of different academic disciplines, in this case from a TEFL as well as from a film-didactic and a cultural-literary viewpoint. In part B, methodological contributions on selected short films and suitable procedures are assembled. Part C is a collection of concrete sample lessons for teaching English with short films at various levels. These lesson plans have been designed at university, carried out and evaluated by 11 experienced teachers, and finally revised by the editor. Peer reviewing is guaranteed by an academic advisory council consisting of six well-known TEFL professors.

The new series, above all, aims at bridging didactic research and classroom practice. Thus it is intended for foreign language lecturers, students, teacher trainers and teachers.
The second volume in the new academic series SELT (Studies in English Language Teaching) is also divided into three parts: A. Theory – B. Methodology – C. CIassroom. Part A highlights the topic from the perspectives of different academic disciplines, in this case from a TEFL as well as from a film-didactic and a cultural-literary viewpoint. In part B, methodological contributions on selected short films and suitable procedures are assembled. Part C is a collection of concrete sample lessons for teaching English with short films at various levels. These lesson plans have been designed at university, carried out and evaluated by 11 experienced teachers, and finally revised by the editor. Peer reviewing is guaranteed by an academic advisory council consisting of six well-known TEFL professors.

The new series, above all, aims at bridging didactic research and classroom practice. Thus it is intended for foreign language lecturers, students, teacher trainers and teachers.


Inhalt:
A.THEORY
Short Films in English Language Teaching
Goose Bumps – How the Language of Film Enters into Language Teaching with Films
Afrofuturist Interventions into the Postcolonial: Wanuri Kahiu’s Pumzi
B. METHODOLOGY
Amazing Short Animation: “Must See/Teach“ Films for the EFL Classroom
Exposing Learners to Authentic Language in Short Video Clips in the EFL Classroom
Dumb Ways to Die – a Morbid But Fun Way to Learn with a Shorty
“Father and Daughter” – An Animation Film for All Foreign Languages
C. LESSONS
New Silent Short Films
Commercials
Animated Shorts
Infrographic Films
Social Shorts
Virals Shorts
Documentaries
Weather Forecasts

Autor:inneninformation:
Prof. Dr. Engelbert Thaler ist Inhaber des Lehrstuhls für Didaktik des Englischen an der Universität Augsburg. Seine über 500 wissenschaftlichen Publikationen befassen sich mit Verbesserung der Unterrichtsqualität, Lehrerausbildung, Medien- und Literaturdidaktik, interkulturellem Lernen, Entwicklung von Lehrwerken.
Mehr Informationen
ISBN 978-3-8233-8098-6
EAN 9783823380986
Bibliographie 1. Auflage
Seiten 191
Format kartoniert
Ausgabename 18098
Auflagenname -11
Herausgeber:in Engelbert Thaler
Autor:in Prof. Dr. Engelbert Thaler
Erscheinungsdatum 17.07.2017
Lieferzeit 2-4 Tage

„Der aus den Teilen A Theory, B Methodology und C Classroom bestehende Band ermöglicht es Lehrkräften, ihr Fachwissen über Kurzfilme auszubauen, und bietet ihnen duch ausführliche methodische Hinweise und zahlreiche Filmtipps eine Fülle sinnvoller Anregungen.“

Englisch 5-10 / 07.04.20

„Neben einer Fülle von Beispielen und Quellen von Musikvideos, Filmtrailern, Werbeclips, und anderen Kurzformen bietet die theoretische Einleitung Orientierung im Hinblick auf das Fremdprachenlernen, das Medium Film sowie das interkulturelle Lernen.“

PRAXIS Fremdsprachenunterricht 01 (2018) / 09.03.17

„Das vorgelegte Werk unterscheidet sich durch seinen Aufbau und die Ausrichtung von bisherigen eher allgemeineren Publikationen zum Thema ,,Filme im Englischunterricht". Außerdem zeichnet es sich durch besondere Aktualität, Vielfalt der Beiträge und eine sehr kreative didaktische Perspektivierung aus. [...] Das Buch ist sehr lesenswert, eignet sich für den Einsatz in Seminaren und Fortbildungen sowie zum Selbststudium und als Impulsgeber für Praktiker.“

PRAXIS Fremdsprachenunterricht, Basisheft 05 (2017) / 21.02.18